Medlemsundersökning 2024
Det är dags att skicka ut årets medlemsundersökning, för att undersöka hur nöjda medlemmarna är med Pappers. Mätningen är viktig för Pappers, då vi får möjlighet att se förändringar över tid. Den hjälper oss också i arbetet med verksamhetsplanering för förbundet och avdelningarna. I år kommer vi dessutom att ställa några frågor kring den kommande avtalsrörelsen.
Resultatet
Resultatet kommer att presenteras av Novus den 28 november. Alla avdelningar som har fler än 20 svarande medlemmar kommer att få en separat Excelfil med avdelningens resultat.
Medlemmars kontaktuppgifter
Undersökningen går ut till alla yrkesverksamma medlemmar som har en aktiv e-postadress i medlemssystemet. Alla medlemmar kan själva uppdatera sina kontaktuppgifter genom att logga in på Mina Sidor på pappers.se med BankID. Vi kommer ta ut listan som skickas till Novus den 23 september. Uppdra gärna alla förtroendevalda på avdelningen att hjälpa till att få in aktuella och korrekta kontaktuppgifter till medlemmarna.
Trisslott som tack
Alla medlemmar som slutför undersökningen kommer att få en digital trisslott som tack för hjälpen. En personlig länk kommer att mejlas ut under vecka 43 när hela undersökningsperioden är avslutad.
Undersökningsperiod
Undersökningsperioden pågår mellan den 1 – 20 oktober. Vi kommer även att skicka en till tre påminnelser för att få in så många svar som möjligt.
Man kan bara svara en gång per länk.
Information
Information finns även på www.pappers.se/enkat-24 I cirkuläret bifogas också en affisch om medlemsundersökningen som ni kan sätta upp på avdelningen. Pappers kommer dessutom skicka ut information om undersökningen i ett nyhetsbrev till alla medlemmar.
Frågor
Har du frågor om undersökningen hör av dig till kommunikationsansvarig Sara Öhman, sara.ohman@pappers.se. Har du frågor under pågående undersökningsperiod om eventuella tekniska problem med enkäten, vänligen kontakta utskick@novus.se
Med vänlig hälsning, Pontus Georgsson Förbundsordförande